יום ראשון, 16 ביוני 2013

השור הזועם מגיע לתרבות הבילויים בישראל


השור הזועם הוא מתקן אשר החל את דרכו במדינת טקסס בארצות הברית. דאלאס, יוסטון, סאן אנטוניו וערים אחרות אירחו במשך עשרות שנים מאות אירועי רודיאו, בהם התבקשו המשתתפים לעלות על שור ולהישאר עליו זמן ארוך ככל האפשר. המנצח זכה בתהילת עולם, ובדרך כלל גם בפרס כספי. יחד עם זאת, מודעוּת לצערם של בעלי החיים, ורצון לתמוך בפרים, עוררו את הצורך במתקן מלאכותי המדמה את פעולתו של השור.

יש צורך בהסבר קצר על אופי הפעולה של המתקן על מנת להבין את החשיבות התרבותית שלו עבור האומה האמריקאית: 

- המתקן בנוי למעשה מחלק עליון המפוסל וצבוע כמו שור. על החלק הזה ישנו אוכף, עליו מתבקש לשבת המשתתף.
- עם ההפעלה מתחיל המתקן כולו לנוע לצדדים וכלפי ומעלה ומטה על בסיס ציר קבוע. תנועה זו מקשה את המשך הישיבה על האוכף, בעיקר בשל החוק האומר כי מותר להחזיק את השור רק ביד אחת.



כיצד מבטיחים הנאה מהמתקן?

מתקן השור הזועם משמש כיום בתור אטרקציה פופולארית באירועים בכל רחבי העולם. תרבויות שכבר אימצו אותו, כמו ישראל או מדינות אחרות באירופה, מעידות על הנאה של שעות רבות. יחד עם זאת, על מנת למצות את הפוטנציאל של המתקן יש להקפיד על מספר כללי מפתח:

א. בטיחות – המתקן חייב להיות מופעל בפיקוח אנשי מקצוע מנוסים בעלי רישיון. אין להעלות על המתקנים ילד מתחת לגיל הקבוע בחוק, ולכן כדאי להתייעץ עם החברות המספקות את המתקן לפני הזמנתו לאירועים מסוימים. 



ב. איכות – ההנאה מהמתקן אינה נמדדת רק על פי דרגת הקושי. לעיתים עדיף מתקנים איכותיים המסבים הנאה למשתתף מאשר מתקנים ברמת קושי גבוהה מדי. גם כאן אפשר לראות כיצד מתקן באיכות גבוהה משפר את ההנאה ומבטיח אירוע בלתי נשכח. 


ג. התאמה לתנאים – ניתן להזמין את המתקן לאירועים פתוחים או סגורים, אך יש צורך במרחב מסוים על מנת להשתמש בו. במידה ומעוניינים לקיים את האירוע בחצר הפרטית ולהזמין אליה את המתקן, יש לקחת את המידות מראש, ולוודא כי מדובר על מרחב אשר יכול להספיק.


כולם לוקחים חלק בחגיגה

אחד האלמנטים המרהיבים ביותר במתקן השור הזועם הוא ההשתתפות של כל האורחים ללא יוצא מן הכלל. בניגוד למתקנים אחרים בהם יש מקום מוגבל, אדם העולה על השור מושך את תשומת הלב של הסביבה. כולם מסתכלים על השור כשהוא זז, מעודדים את המשתתף, ומנסים ביחד לשבור את השיא המשותף.

לסיכום, השור הזועם הוא אטרקציה המוכיחה, כי הפער בין התרבויות אינו רחב כפי שאנו נוטים לחשוב. האופן בו הפעילות עברה מארצות הברית, לאירופה ולמדינות אחרות ברחבי העולם מעיד על פתיחות. כולם רוצים אירועים מוצלחים, ומקבלים בברכה פעילויות מן הסוג הזה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה