יום שלישי, 13 באוגוסט 2013

מיתוג ויח"צ לאנשי ציבור ופוליטיקאים

המציאות היומיומית במדינת ישראל מקשה מאוד על התפקוד של אנשי ציבור ופוליטיקאים. התקשורת נוטה לפתח ביקורתיות-יתר, הזולגת אל קהל הצרכנים והאזרחים. החשש מביקורת פוגע ביכולת של אנשי ציבור ופוליטיקאים לבצע את המוטל עליהם, לעיתים קרובות על לא עוול בכפם. כל אמירה, פעולה או הצהרה של אנשי ציבור ופוליטיקאים מפורסמת ברשתות החברתיות והופכת להיות ויראלית. 

תופעה זו אמנם אינה ייחודית לישראל, וניתן למצוא אותה גם במדינות מערביות ומתוקנות כמו אנגליה, צרפת, איטליה או ארצות הברית, אך אין ספק שהאווירה הים תיכונית מצליחה להוסיף תבלין מפולפל אל התחום.

רק לאחרונה שמענו על פארסת מינוי הנגיד החדש לבנק ישראל. למרות מחמאות שקיבל המועמד הראשון יעקב פרנקל, הסתבכות קלילה בנמל תעופה בהונג קונג ביטלה את סיכויי ההצלחה למינוי שלו. הנזק התדמיתי לא הסתיים שם, והמשיך גם למינוי המועמד השני, אשר פרש מרצונו לאחר פרסומים לא מחמיאים בתקשורת. שני המקרים הללו ועוד רבים אחרים מעידים על כך שכל מעידה קטנה יכולה להפוך לנזק תדמיתי בלתי הפיך. נזק כזה הוא גורם חיוני להישרדות ולקריירה של אנשי ציבור ופוליטיקאים, ולכן יש להימנע ממנו ככל האפשר.

כך תוכלו לערוך מיתוג אפקטיבי ולגרור תגובות חיוביות

הבחירות הקרבות לרשויות המקומיות מחדדות את הצורך בפעולות מיתוג ויחסי ציבור לאנשי ציבור ופוליטיקאים. יש כיום לא מעט הצעות מקוריות אותן כדאי לשקול:



א. שימוש באינטרנט – הפלטפורמה הדיגיטלית כוללת הרבה מעבר לרשתות חברתיות. פוליטיקאים ואנשי ציבור צריכים לדעת כיצד לנצל את האינטרנט לצרכיהם, להעביר מסרים ללא מתווכים, ולהדגיש יתרונות בולטים בתדמית שלהם. האפקטיביות של האינטרנט מיידית, ותוך דקות ספורות ניתן להגיע לקהל של מאות אלפי אנשים. שימוש כזה גורר תגובות חיוביות, במידה והוא מתבצע כהלכה ובהתאם לכללים המקובלים.

ב. אביזרי עזר – הצעות מקוריות ואפקטיביות למיתוג ויח"צ כוללות מחשבה מחוץ לקופסא. דוגמא מצוינת לכך ניתן לראות באופן בו נעשה שימוש בעיצוב בלונים והדפסה על בלונים. את הבלונים הללו ניתן לפזר בנקודות אסטרטגיות לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, לחלק לילדים בפארקים ציבוריים או להעניק בתור מתנה למשתתפים בכנסים. האפקטיביות של שימוש באביזרי עזר ברורה: בלונים מעוצבים מקנים מיתוג ייחודי, ומעידים על מחשבה צעירה, רעננה ופורצת דרך. התגובות המפרגנות לא מאחרות להגיע, ואנשי ציבור יכולים לגרוף הון פוליטי משמעותי.



ג. מיתוג מחדש – פוליטיקאי ואיש ציבור לא צריך לוותר על החלום עקב מעידה חד פעמית. ניתן לבצע מיתוג מחדש בכל שלב בקריירה, וניתן למצוא פוליטיקאים שכבר עשו זאת. בניגוד לשיטות אחרות, האפקט של מיתוג מחדש ארוך יחסית ועשוי לקחת חודשים ואפילו שנים. מיתוג מחדש דורש התייעצות עם אנשי מקצוע, שימוש בשיטות לא קונבנציונאליות, ובעיקר סבלנות ושמירה על ערכים נכונים.



לסיכום, מיתוג ויח"צ עבור אנשי ציבור ופוליטיקאים הוא תחום חיוני בעולם המודרני. גם פוליטיקאים מצליחים זקוקים לפעולות מיתוג ויחסי ציבור אשר ישאירו אותם בתודעה, יגדילו את התמיכה בהם, ויאפשרו סביבת עבודה נעימה. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה